- Totalt 0 kr
Hur fungerar frakten?
När du handlar hos oss erbjuds du frakten till vårt inköpspris (eller i stora tunga ordrar även under vårt inköpspris eftersom vi vill att ni ska löna sig att för dig att köpa mer i stöten)!
Fraktkostnader OMBUD
MAX VIKT | Till 5KG | Till 10KG | Till 20KG |
---|---|---|---|
FAST PRIS | 79 kr | 99 kr | 119 kr |
.
Fraktkostnader Hem
MAX VIKT | Till 20KG | Till 35KG | Till 50KG | Till 70KG | Till 100Kg | Till 130Kg |
---|---|---|---|---|---|---|
FAST PRIS | 249 kr | 269 kr | 299 kr | 349 kr | 399 kr | 499 kr |
Hemkörning kräver annan hantering samt avisering vilket kostar extra och är därför något dyrare.. men 100kg mat är mycket mat!
Fraktkostnader Företag
MAX VIKT | Till 20KG | Till 35KG | Till 50KG | Till 70KG | Till 100Kg | Till 130Kg |
---|---|---|---|---|---|---|
FAST PRIS | 249 kr | 269 kr | 299 kr | 349 kr | 399 kr | 499 kr |
.
Returer
Det är ingen returrätt på dagligvaror på grund av att ångerrätt inte gäller för dagligvaror eftersom de inte kan lämnas tillbaka på grund av hälso- eller hygienskäl.
Hur levereras min order?
Vad händer om varan är slut?
Alla ordrar granskas och förbereds för sändning av oss. Finns det i lager hos oss eller leverantör skickar vi när alla varor inkommit till oss. Är en vara slut hos leverantör och vi inte kan få hem den så makuleras den varan från din order. Du måste då beställa den igen med ny order framöver. Vi meddelar dig i de fall vi kan vilket datum varan är redo att beställas igen :)
Allmänt
Alla beställningar som görs skickas normalt från oss inom några
arbetsdagar beroende på om varan finns hemma eller inte. Vi försöker se
till att alla kunder ska få sina skafferivaror inom 7-10 arbetsdagar
oavsett om det finns hemma eller ej. Ofta mycket snabbare än så!
När varorna är skickade från vårt lager får du en
leveransbekräftelse till angiven e-postadress med ett försändelse-id så
att du kan spåra försändelsen.
Kolonialvaror.se levererar till adresser inom hela norden men till adresser utanför Sverige tillkommer en extra fraktavgift. Kontakta oss på vår kundtjänst för att se vad den blir för just dig om du inte får upp ett fraktpris i kassan!
Fraktsätt
DHL Hemleverans/Till Företagsadress Tar normalt 1-3 vardagar. Du blir kontaktad av DHL för att bestämma utkörningstillfälle för hemleverans. Är du företagskund körs sändningen till företagsadressen.
DHL Service Point
Det tar normalt 1-2 vardagar för ordern att nå fram till DHL Service Point efter att det den skickats från vårt lager. Dina varor skickas per automatik till ditt närmaste DHL Service Point-ombud. Önskar du ett specifikt ombud? Maila då oss på hej@kolonialvaror.se efter genomförd order. Vänligen notera att vi inte alltid kommer kunna boka ett specifikt ombud. Observera att ombud på mindre orter ibland har begränsad utkörning som kan påverka leveranstiden. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt kolli-ID. Normalt aviseras ni via e-post eller sms till den registrerade adressen eller numret.
Spåra ditt paket
När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.
Försändelse-id för paket
Varje paket får alltid ett kolli-id som kan användas för spårning av varje paket i din sändning. Kolli-id för dina paket hittar du via spårningslänken i leveransbekräftelsen som skickas till din e-postadress så snart paketet har lämnat vårt lager.
Om du inte fått någon avisering men ser via spårningslänken att paketet kommit till ombudet, går det bra att hämta ut paket skickade med spårningsnummer och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer/löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.
Hos ombudet
För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e-postaviseringen.
Om du av någon anledning saknar aviseringen går det bra att hämta paket med kolli-id/spårningsnummer/löpnummer och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer/löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.
Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation vid uthämtning av paket. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos ombudet.
Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar (DHL Service Point) innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 250 kr om ett paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning i Reklamation & Retur.
Leveransförsening
Leveranstiderna kan komma att förlängas då oförutsedda förseningar kan uppstå på vägen.
Vi har inte alla produkter vi säljer i lager men skickar så fort det går. Skulle någon produkt ta slut hos leverantör så kontaktar kundservice dig via e-post eller telefon/sms. Vi hjälper dig gärna med förslag på likvärdig produkt om sådan finns.
Om det är fullt hos det valda ombudet så kan fraktbolaget välja att leverera ditt paket till närmaste ombud.
Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar DHL med en eller ett par dagars fördröjning, denna är inte alltid inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.